یکی از مسائلی که همیشه ذهن خریدان طلا را مشغول می‌کند، اعتماد به فروشندگان است! چه ضمانتی برای خرید طلا هست؟ می‌خواهیم در این مقاله به شما روش‌هایی را ارائه کنیم که فروشنده قابل اعتماد طلا را تشخیص دهید و با خیال راحت طلا خریداری نمایید.

نمی‌توانید انکار کنید که غیر از طلا چیز دیگری بتواند یک خانم را به وجد بیاورد. مهم ترین نکته هنگام خرید این کادوی ارزشمند، نگرانی همسران بابت تقلبی بودن یا بی اعتمادی به فروشندگان هست.

خب در نگاه اول حق با شماست! نمی‌توان هنگام خرید یک کالای سرمایه‌ای آن هم با این قیمت بالا، به راحتی به فروشنده اعتماد کرد و پول زبان بسته را از جیب مبارک خارج کرد! اما راه حل‌هایی وجود دارد تا بتوان به فروشندگان بیشتر اعتماد کرد.

خبر خوب این است که طبق گزارش اداره استاندارد کل کشور، سالانه بیش از چهار هزار مورد بازدید فنی از واحدهای صنفی فعال در زمینه طلا انجام می‌شود و کمتر از 25 مورد توقیف مصنوعات غیرقانونی و با عیار پایین طلا انجام می‌شود. این بازدیدها حاکی از پایین بودن نرخ تقلب در واحدهایی است، که مجوز فروش دارند. پس به مجوز فروش آن‌ها نگاه کنید. این مجوز برای فروشگاه‌های آنلاین همان نماد اعتماد الکترونیک است. کافی است لینک نماد اعتماد الکترونیک روی سایت را پیدا کنید و با کلیک روی آن زمان اعتبار را چک کنید. اگر نماد یک وب سایت فروش آنلاین از نظر زمانی اعتبار داشت یعنی فروشگاه قابل اعتماد است و جواز کار دارد.

اما حتی اگر به بازدیدها هم اکتفا نکنیم! مسوله اصلی یا تقلبی بودن طلا غیر قابل انکار است. حتی بعضی از طلافروشان اعتراف می کنند که با وجود گذراندن دوره های فنی تشخیص و تبیین طلا از سایز فلزات مشابه و یا کسب اطلاعات از افراد باتجربه و قدیمی هم صنف خود، باز هم امکان خطا در تشخیص اصل بودن بعضی از کالاهای طلا، وجود دارد.

به همین خاطر طلافروشان فاکتور خود را به همراه مشخصات خریدار و کالای خریداری شده ارائه می‌کنند تا ضمانت اصالت کالای خود را نشان دهند. این نکته مهم‌ترین بخش از خرید طلا است که مطمئنا همه ما آن را با یک بار خرید کردن تجربه کرده‌ایم.

اصالت یا ضمانت – مسئله این است!

هرچند که فروشندگان طلا با ارائه فاکتور فروش اصالت کالای خود را بیان می‌کنند اما اگر به هر دلیلی بعدا شما متوجه تقلبی بودن کالا شوید هیچ ضمانتی بابت بازگشت وجه خود ندارید! پس اشتباه نکنید. داشتن یک فاکتور به معنی ضمانت بازگشت وجه نیست. به عبارت دیگر هیچ طلا فروشی ضمانت نمی‌کند که اگر این کالای فروخته شده تقلبی بود متناسب به قیمت روز طلا به شما مبلغ آن را پرداخت کند تا شما ضرر نکنید؛ بلکه وارد مراحل قانونی می‌شود و این مراحل شاید سال‌ها طول بکشد و در آخر شاید متقلب اصلی هم پیدا نشود! اینجاست که تفاوت بین فاکتور فروش و ضمانتنامه فروش مشخص می‌شود.

ضمانتنامه فروش جواهری میکا

جواهری میکا، به عنوان اولین فروشگاه آنلاین زیورآلات طلا 18 عیار، ضمانتنامه فروش محصولات خود را به تمام سفارشات طلا 18 عیار اختصاص می‌دهد. خب حتما برای شما سؤال شده که فرق ضمانتنامه جواهری میکا و فاکتور فروش چیست؟ به طور خلاصه در ضمانتنامه جواهری میکا علاوه بر درج مشخصات دقیق کالا به خریدار این ضمانت داده می‌شود تا در صورتیکه به هر دلیل نیاز به فروش کالای خود داشت، با ارائه این ضمانتنامه حتما و بدون هیچ قید و شرطی کالا از او خریداری می‌شود.

همین جا صبر کنید، یک سوپرایز ویژه هم برای شما داریم

با خرید طلا 18 عیار از جواهری میکا علاوه بر اینکه به شما ضمانتنامه فروش ارائه می‌شود، اگر هر زمانی قصد فروش کالای خریداری شده را داشته باشید، می‌توانید به نزدیکترین نمایندگی جواهری میکا در شهر خود مراجعه کنید، یا کالای خود را به دفتر مرکزی جواهری میکا به صورت کاملا رایگان ارسال کنید تا به بالاترین قیمت از شما خریداری شده و مبلغ کالا را به صورت آنی به کارت یا شماره حساب شما واریز کنیم. برای اطلاع بیشتر از نحوه ارسال کالا و دریافت مبلغ به راحتی در تمام ساعات کاری جواهری میکا با پشتیبانی تماس گرفته یا در واتساپ پشتیبانی پیام بگذارید تا شما را همیاری کنیم. تمام راه‌های تماس با جواهری میکا را در صفحه تماس با ما ملاحظه کنید.