تعیین سایز انگشتر نکات مهمی دارد که اگر آن‌ها را در نظر نگیرید، سایز دقیق انگشتر خود را اشتباه بدست می‎‌آورید. نکات و اشتباهات رایج را در این راهنما تشریح کرده‌ایم.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد خرید غیر حضوری انگشتر را در فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشید و ندانید چه سایزی مناسب شماست. خب در این صورت می‌توانید راهنمای تعیین سایز انگشتر در خانه را مطالعه بفرمایید. اما به همین جا ختم نمی‌شود! نکات ریزی هست که باید برای اندازه‌گیری صحیح سایز انگشتر آن‌ها را رعایت کنید.

زمان اندازه‌گیری بسیار مهم است! بله، این مورد تأثیر خیلی زیادی در اندازه‌گیری نهایی دارد. سعی کنید زمانی که دستانتان سرد است اندازه‌گیری را انجام ندهید، زیرا فشار خون کم در این حالت سایز انگشتر را کوچکتر از اندازه اصلی نشان می‌دهد؛ بهترین زمان برای اندازه‌گیری بعدازظهر می‌باشد.

رنج سایز انگشتر خانم‌ها معمولاً بین 5 تا 9 است و این رنج برای آقایان بین 8 تا 13 می‌باشد. اگر سایز بدست آمده شما در این رنج نبود حتماً مراحل اندازه‌گیری را دوباره چک کنید. البته اگر خیلی چاق یا خیلی لاغر هستید احتمالاً این رنج‌ها بیشتر یا کمتر خواهند شد.

اندازه انگشتر باید به گونه‌ای باشد که از برآمدگی انگشت به راحتی عبور کند. بعضی از افراد برآمدگی انگشتانشان بسیار بیشتر از سایر افراد است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم یک سایز بزرگتر را برای انگشتر انتخاب کنید تا هنگام درآوردن انگشتر به مشکل نخورید.

توجه کنید اگر انگشتری که قصد تهیه آن را دارید رکاب پهن دارد، یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید سایز را با استفاده از قطر انگشتر خودتان بدست آورید، سعی کنید از انگشتر هم شکل و اندازه انگشتری که می‌خواهید بخرید استفاده کنید.

حتماً چندین بار مراحل اندازه‌گیری را انجام دهید و میانگین اعداد بدست آمده را ملاک قرار دهید. اگر بین دو سایز مردد هستید، حتماً سایز بزرگتر را انتخاب کنید، چراکه اگر انگشتر کوچکتر را انتخاب کنید هیچ راه خانگی برای بزرگتر کردن آن نخواهید داشت، ولی انگشتر با سایز بزرگتر را به راحتی می‌توانید در خانه تنگ کنید.

و در نهایت با توجه به تمام مشغله‌های زندگی مدرن! فراموش نکنید انگشتی را اندازه بگیرید که می‌خواهید برای آن انگشتر بخــرید. ( این مورد کم پیش نیامده.)

پیشنهاد ویژه

اگر تمایل دارید از جواهری میکا انگشتر خود را تهیه کنید و حتی بعد از خواندن راهنمای تعیین سایز انگشتر باز هم مردد هستید، می‌توانید به راحتی در تمام ساعات کاری جواهری میکا با پشتیبانی تماس گرفته یا در واتساپ پشتیبانی پیام بگذارید تا برای انتخابی درست شما را همیاری کنیم. تمام راه‌های تماس با جواهری میکا را در صفحه تماس با ما ملاحظه کنید.